måndag 5 september 2011

USC vs. Minnesota

Bockade av en annan superamerikansk sak från "to do"-listan i lördags. Jag har bott här i 4,5 år men aldrig varit på en amerikansk fotbollsmatch. Marcus överraskade mig i lördags, med två biljetter till USC's första match för säsongen. USC är ett privatuniversitet här i Los Angeles med ett riktigt bra lag.
Vi satt på första raden... riktigt nära med andra ord.

Det var apmysigt utanför arenan på USC's campus innan matchen startade. Det grillades, spelades amerikansk fotboll, barn sprang runt med sina kompisar och lekte, studenter drack öl och stämningen var på topp.



Första raden, precis bakom spelarbänken.

Arenan heter LA Coliseum och tar 100000 åskådare. En skolarena liksom. Go big or go home. Slutsålt  för det mesta.


Här nedanför är en video som visar stämningen. Cheerleaders, marching band... you name it. Det här var riktigt ballt och maffigt. Kolla in trumpetspelarnas inlevelse! Och juckmoves!! :) Vi behöver mer sånt här i Sverige. Skolkänsla!!! Kolla in snubben som leder orkestern... han var så rolig att kolla på, sån inlevelse, och JÄVLAR så arg han blev när någon gjorde fel. Kolla bara.


Och här är en till video, när laget springer in på planen och hela publiken exploderar. Det här är så underbart härligt....!!!!! Jag var sjukt uppspelt, älskar sånt här!!!



USC vann, jag kallas numera red racoon efter att ha suttit i solen i fyra timmar utan solskyddsfaktor med stora solglasögon och jag börjar verkligen gilla det här med American Football! När är nästa match?

Inga kommentarer: