onsdag 1 april 2009

Söt-liten-gubbe-knappen

Min filosofiklass är med största sannolikhet den tråkigaste klassen i världshistorien. Den handlar om företagsvärlden och dess etik och moral. Det låter ju helt ok, nästan t.o.m intressant! Men ack så missvisande ord kan vara!
Min lärare är 65+, han haltar för han har typ tappat höften, mumlar tyst och saknar HELT förmågan att göra sig förstådd framför klassen. När han frågar "so what do you think?" förstår jag inte ens vad det är vi ska tänka till om?!? Och jag är inte ensam om att sporta fågelholks-looken när denna frågeställning görs. Det är nog det faktum att ingen fråga tar kortare tid än 10 minuter att ställa som gör det lite svårt. Gick igenom mina anteckningar idag under klassen (för man förstår ändå inte vad han säger under lektionen så det är lika bra att sysselsätta sig med något vettigt) och skrattade för mig själv när jag såg en väldigt talande anteckning.
"Vad fan pratar han om?"

Nu till problemet. Den här snubben är en sån där snuttjulle-gubbe. Kritvitt hår, världens gulligaste lilla flin och största hjärtat i världen.
Så, kontentan av det hela. Jag måste gilla denna tråkiga klass, för farbrorn som alltid står framför mig och mumlar osammanhängande trycker på min söt-liten-gubbe-knapp.

Inga kommentarer: