onsdag 8 april 2009

Den enda puman i Topanga Canyon är Emelie

Emelie och Sandra åkte med mig in till West Elm tidigare idag för att köpa stolarna. De var verkligen jättefina och kommer se jäklarns nice ut i köksdelen av Marcus lägenhet (lite min också) ;) Vi trippade runt lite på 3rd Street och åt på Wolfgang Puck. Solen stekte på balkongen där vi satt och efteråt gick vi till Pinkberry för frozen yoghurt!

Vi hamnade tillslut i Topanga Canyon i Malibu. Jag kommer inte riktigt överens med att springa runt i vildmarken. Topanga är ett naturreservat med skog, stigar, stenar, kvistar, löv... ja, you get it. Natur.... OCH kissar, modell större. Även kallade pumor. Det är just här jag tappar den där käcka "nu-ska-vi-ut-och-hika"-känslan och får lite svårt att se charmen i det hela. Jag kan inte slappna av när jag inte vet vad som lurar på mig i buskarna, och det blev ju inte direkt bättre av alla läskiga småhus som stod överallt likt en scen från en skräckfilm. Nu låter det ju som att det finns en drös med pumor i bergen här och så är det verkligen inte. Trots Emelies lugnande visdomsord att hon var den enda puman i skogen, känner jag att jag kommer nog trots allt aldrig bli en fjällrävenbrud som drar på mig en ryggsäck och går ut och slåss mot vilt.

Snäll kisse

1 kommentar:

Anonym sa...

Joooo, klart du kommer bli en fjällrävenbrutta, Frida...

Fjällrävenjacka OCH stilett är faktiskt bara en smaksak...och det går bara man vill ;) en vrickad fot eller två, men då gör man det ju med stil, eller hur? Glad pösk! /Lindgren