onsdag 19 mars 2014

Simply Anouk

Vissa artister faller bort fran stjarnhimlen aven fast de fortjanar en plats. Anouk maste vara ett praktexempel. Jag laste precis att hon tavlade i Eurovision Song Contest forra aret men det ar ju inte alls dar hon hor hemma!!

Jag har lyssnat pa hennes livespelningar hela kvallen och flera ganger vill jag bara storbola. Aven studioversionerna av hennes latar ar ofta helt magiska. Texterna kanns sa fantastiskt personliga. Vad hon an sjunger sa ar laten fylld till max max max med en specifik och intensiv kansla. Ofta valdigt morkt och argt. Lost till exempel.... det gor nästan ont i kroppen och hjärtat att lyssna pa den har laten tycker jag. Allsang nar den ar som bast i den har videon. Jag KAN INTE titta pa det har utan att grata.


For er som inte kommer ihåg vem hon ar - har ar hennes genombrott Nobody's Wife, fast 15 ar efter releasen.

Inga kommentarer: