måndag 17 mars 2014

Shake, rattle and roll

Idag vaknade jag till en inte så trevlig jordbävning. Det är lika overkligt varje gång. Det här var den största jordbävningen jag känt som skakar. En annan för några år sedan höll på längre med den gungade istället. Tydligen var den här den största vi haft på fem år. Känslan av att vakna upp av att allt skakar runt omkring en går inte att beskriva. Det är så otroligt obehagligt. Jag blev helt paralyserad och försökte ligga så stilla som möjligt - som att det skulle hjälpa! Jag vågade inte röra mig. Sen när det slutade skaka satte jag på mig kläder fort som fan ifall det var en förvarning om något större. Nu ska jag lägga mig igen och ni kan hoppa upp och ta er på att jag sover fullt påklädd, med telefon, skor och vatten precis vid sängen. Det är ju så puckat att bo här egentligen.

Inga kommentarer: