fredag 27 augusti 2010

Neverland Lost - a book gained!

Jahapp. 2000 kronor senare. Hur f-n kan EN bok och en "response card XR" (manick man gör prov med) kosta så saaaatans mycket :( Ajaj.


Nu har jag böckerna till min klass "marketing seminar" kvar att köpa. Nån som vill sponsra? Nehepp. Skit it då!

Åkte till Barnes & Noble efter skolan och letade efter en musikindustribok.... hittade inte den, men fastnade som vanligt framför hyllan av musikrelaterade böcker och kunde inte slita mig. När mina ögon zoomade in på den här var det liksom inge snack om saken. Kollade inte ens på prislappen (vissa saker kvalar in på listan över saker-som-får-kosta-vad-de-vill-jag-köper-i-alla-fall). Neverland Lost.

En "coffee table-bok" med bilder på föremål och kläder från Neverland Ranch. Perfekt för mitt framtida kontor! :)
Känns den igen kanske? Använd under HIStory-turnén 1996-1997.

När jag stod där och kollade igenom olika musikböcker såg jag otaliga böcker om MJ. Nu efter hans död har det ju skrivits en massa skit, men också en del böcker som faktiskt har nåt vettigt att säga. Den kanske bästa boken är skriven av J. Randy Taraborrelli. Den har funnit i flera flera år, men pga Michaels bortgång finns den i en ny utgåva med ett sista kapitel om hans sista år i livet. Kan fortfarande inte förstå och blir fortfarande ledsen. Musikvärlden har förlorat sin starkast lysande stjärna.

***

On another note - imorgon hålls kanske ÅRETS skönaste fest i Sverige. Håkans reggae-party!!! Wish I could be there!!! Lycka till med rökandet av Cillas suspekta blommor!! ;)

Inga kommentarer: