måndag 6 juli 2009

Jag fick ingen biljett...

Det finns inga ord för de människor som har fått biljetter till Michaels begravning imorgon, endast för att sälja dem på nätet.

Det känns konstigt att vart jag än vänder mig, så pratar folk om Michael och att han är död. Spektaklet inför familjebegravningen och den allmäna begravningen är i full gång, och jag har inte ens accepterat att han är död. All uppståndelse är för mycket. Det är fint att världen och människor äntligen verkar ha erkänt att han var den största och gjorde mycket gott, samtidigt blir jag lite irriterad att så väldigt få vågade erkänna och förstod detta innan det var för sent. Sen är det synd att hans begravning, som ska vara en fin stund för folk som verkligen bryr sig och hans familj, nu har blivit en cirkus. Jag vet inte vart jag vill komma egentligen, men jag tror att i grund och botten försöker jag fortfarande inse vad som har hänt. Det är hemskt att platsen där familjebegravningen kommer hållas har fyllts till bredden av folk som inte är där med något annat i åtanke än att få den första bilden på kistan, för att sen sälja vidare. Jag vet inte. Han kan inte ens få gå vidare utan att bli jagad och förföljd av kameror.

Lyssna på "Keep the Faith". Inte nu, om du nu absolut inte har tid. Det är en sån där låt som du antagligen inte har hört så många gånger eftersom det aldrig blev en singel. Men den är underbar. Det är min "you can do it"-låt. Jag vet att du antagligen INTE kommer lyssna på den - men det är din förlust. Ta dig tid. Lyssna högt. Michaels låtar ska man lyssna högt på! Jag längtar till jag kan lyssna på den låten igen utan att känna sorg. Jag vill känna det jag alltid har känt när jag lyssnat på Michael. Lycka. Energi. Glädje.
Snart så. Hoppas jag.

1 kommentar:

Chris sa...

jag älskar den låten och jag tänker på dig när jag hör den nu!

om du hittar nån ny dvd eller ny skiva eller nåt annat bra med MJ så skulle du kanske köpa till mig om jag sätter över pengar? vore så kul att ha nåt sånt om det släpps nu... iofs kanske jag kan beställa på nätet. Men säg till om du ser nåt för du har bättre koll =)

Ska se minnesstunden på tv ikväll, hoppas den blir underbar och att media inte förstör hans sista vila.

PUSS