onsdag 8 juli 2009

Försöker fortfarande förstå. Jag kollade precis på delar av begravningen från Staples Center.... men det går inte in i mitt huvud. Jag kan inte ta till mig att det är han i kistan. Marlons tal var så fint... Marlon som alltid var sist med att sätta dansstegen i Jackson 5 och ofta hade svårt för koreografin. Marlon som alltid fick hjälp av storebror Michael, så rutinerna skulle sitta till det var showtime.
Kollade på repetitionsvideon igen. Den från Staples Center som gjordes två dagar innan han dog. Han ler i slutet. Han stänger ögonen och ler. Han är i sitt rätta element igen och han ler. Det är så hjärtskärande att han dog när han precis skulle tillbaks på scenen, inför alla sina fans och hela världen. Han blev ryckt ifrån livet på jorden när allt höll på att falla på plats för honom. Och lilla Paris. Hon har förlorat sin pappa. Likaså Prince och Blanket. Hoppas att Katherine får vårdnaden om barnen. Debbie Rowe har aldrig velat ha vårdnad förut, så det är så självklart att det är pengarna hon vill åt.

Önskar jag kunde uppleva 16 augusti 1997 igen. Om jag visste att det var första och sista gången jag skulle se honom live hade jag gjort mycket annorlunda. Eller försökt i alla fall.

Inga kommentarer: