söndag 25 december 2016

George Michael & Mamma

2016 sliter ju fan hjärtat ur en. Vilket skitar for musikalskare. Jag sitter har och lyssnar pa George Michael..... jag alskar känslan som byggs upp inom mig nar jag hor hans latar. Min mamma spelade hans musik ofta nar jag liten. Det kanns varmt och tryggt och lyckligt inom mig. Jag har även minnen  från min syster som spelade "Last Christmas" som en dare nagon jul da hon kanske var 18-19 eller nat at det hållet. Vi bada gillar George Michael, och det ar absolut pga mamma.

Sa jag sitter har som sagt och lyssnar pa hans musik och undrar va fan alla måste do sa tidigt for??? Det gör lite ont varje gang en artist som betyder något dor. Sen blir jag alltid irriterad också for riktiga artister finns knappt längre. 

Sen hade jag ett sant aha moment. Min mamma ar den som har haft störst påverkan pa mig vad galler min musiksmak och det ar bara artister som påminner mig om henne som far mig att rysa av glädje inombords. Cher, Michael Bolton, George Michael, Rod Stewart, Eros Ramazotti..... allt från mamma. Min karlek till soul, blues och r'n'b kommer garanterat från henne också. Pappa lyssnar pa Nordeman, svensk musik, han den dar snubben som sjunger pa svenska om trasiga speglar och rosor eller vad det ar.... och nar det riktigt smaller till sitter han i vardagsrummet och skriker till Queen. EN av Queens latar. Bara en. Pappa du ar grym, men min musiksmak kommer från mamma :)

Sa trakigt att alla dor sa tidigt... men jag ar sa tacksam for känslorna deras musik lockar fram och for att jag har en mamma med grym musiksmak :)

Youtube.com


Inga kommentarer: