tisdag 12 maj 2009

Finals

Fick en fråga angående finals week. Slutproven görs under en vecka och det är beroende på läraren antingen prov på alla kapitel (cumulative) eller bara på de kapitel som man har pratat om sen föregående prov. Provformen varierar även den beroende på läraren. Antingen är det vanliga prov med antingen a,b,c, eller d/short sentences eller så har man uppsatser. I vissa ämnen har man projekt. Det beror helt på läraren med andra ord. Hur som helst är finals week ofta packad med plugg :)

Kom precis upp från poolen. Mycket nice. Nu ska jag skriva klart min uppsats. Nu kör vi!

1 kommentar:

Jessica sa...

Hej!
Ja okej, då förstår jag! Ja, jag tyckte också det var kul att jag hittade till din blogg. Alltid kul att följa någon från Sverige som bor där borta. Jag har alltid velat åka över och kanske plugga något, men nu går jag redan en utbildning i Sverige så det känns försent. Hoppas du njuter otroligt, för jag skulle göra vad som helst för att vara i din sits just nu! =)