lördag 17 maj 2008

Sol, värme och matte!


Nyblekta tänder, nu även vita på sidorna!
Slå ett slag för fåfängan!

Tack vare en underbar dröm har jag idag varit helt övertygad om att allt blir bra och att Marcus kommer komma hem oskadd. Drömmar är så underbara, ibland är det nästan som att de förmedlar något, med avsikt att underlätta det "riktiga" livet... och det tackar vi för!

Idag har det varit ungefär 30 grader ute och jag har solat! Jag vet inte varför, men mitt ansikte är inte mottagligt för solstrålar. Jag set ut som Marcus på magen, jag är normalbrun på armar och ben och vit i ansiktet. Varför inte en enhetlig, fin, asbrun ton à la mamma?? Jag kommer nog aldrig undkomma min mans smickrande öknamn... Frida "Ghost" Karlsson...

Jag har räknat klart min matte inför provet på måndag. Bara lite kvar att göra... Det här är utan tvekan det svåraste kapitlet hittills och jag har velat lägga ner och lite lägligt glömma bort att jag pluggar matte både en, två och tusen gånger. Men idag släppte det lite! Logarithms, compounding formulas, population decay formulas, exponential form with negative exponents to logarithms. Japps, det sitter! Efter kursen jag går nu är det en mattekurs kvar innan jag gör min transfer till Northridge och jag kommer nog få A i alla!

Syrran kommer inte hit i sommar så nu funderar jag på om jag ska till Sverige en sväng eller stanna här. Jag vill träffa en del människor i Sverige, familj och så.... önskar jag kunde vara både här hemma och i Sverige samtidigt. Vill så gärna hålla om Vincent, Jonathan och Christopher. Vet inte hur jag ska göra.... Många gånger blir det mer ett stressmoment att åka till Sverige än avslappning. Dessutom kommer det gå mer pengar. Och istället för att slappna av här de få veckor om året jag inte går i skolan (fyra veckor) så blir det jet-lag, spring överallt och rörigt. Men, jag får vara med Cilla, Håkan, kidsen, mamma och pappa.... fan, jag vet inte alls hur jag ska göra. Önskar att alla kunde komma hit. Åker jag till Sverige i sommar kan jag inte åka i vinter... då missar jag julafton och då kommer jag sitta här och gråta. Går inte. Får se hur det blir....

Ska antagligen se Cher och Tina Turner i år... och Celine Dion! Det kommer rocka rejält kan jag lova!

Tittar ut genom mitt sovrumsfönster nu. Det är så otroligt vackert. Jag ser ut över marinan lite längre bort och det är solnedgång varje dag utanför mitt fönster. Overkligt... jag gjorde det. Jag bor i USA :)

Business Law- boken ropar mitt namn! Dags att läsa nya kapitlet, Introduction to Contracts, så jag kan briljera på lektionen imorgon! Två veckor kvar av skolan, sen har jag gått ett och ett halvt år. Det går undan... snart har jag bulle i ugnen och ring på fingret ;)




1 kommentar:

Chris sa...

Hej vännen! Skönt att du drömmer bra drömmar!
Låter som ni haft en underbart skön helg, skicka hit lite värme för den försvann. Jag sitter hemma nu och mår inte så bra pga det man kallar kärleksproblem. Helvete va jag skulle behöva rymma från min hjärna ett tag!

Varför får du inte besök av syster? Hoppas det inte hänt nåt:-( Tråkigt att höra iaf..
Jag önskar jag kunde komma och ha semester med dig, det har vi inte haft på två år..tänker ofta på den sommaren!

Ta hand om dig, bra jobbat med matten!!!
PUSS!!